torsdag 3 november 2011

Årshoroskop

Jag jobbar med ett årshoroskop som ska publiceras i Året Runt så småningom. Varje år vid den här tiden tar jag fram föregående års horoskop för att få inspiration. Och det slår aldrig fel: jag blir riktigt impad över hur bra och välskrivet det är! "Men oj, har jag skrivit det här, det är ju jättebra!" tänker jag nöjt. Samtidigt som jag märker att den här gången blir det inte alls lika bra. Hur mycket jag än kämpar med formuleringarna så känns det inte helt hundra. Till slut måste jag ju ändå skicka in det, och vid det laget känner jag i regel att okej då, det duger. Men inte så mycket mer. Och sen, efter ett år, läser jag igenom det och tänker ännu en gång "men oj, har jag skrivit det här, det är ju jättebra", och så inser jag återigen att detta år kan jag aldrig komma i närheten utan det kommer att bli mycket sämre.
Alltid samma sak.

Så just nu känner jag mig inte så optimistisk. "Hur ska det här gå, det blir ju jättedåligt" etc. etc. Men jag har tio dagar på mig att få ihop något vettigt, så det är ingen direkt panik. Och det blir nog precis som vanligt. Jag lämnar texten, lite smått missnöjd, och så läser jag den om ett år och...ja, ni fattar.

För övrigt kan jag berätta bland annat att Jupiter går in i Tvillingarna nästa år, i juni, och då börjar en expansiv period för just Tvillingarna. Saturnus går in i Skorpionen, fast inte förrän i oktober, och då är det dags för Skorpionen att planera, ta ansvar och visa tålamod och långsiktighet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad mamma o hennes vänner skall bli glada när jag talar om att ett årshoroskop är på gång! Har redan hört ett stort antal gånger att det är så synd att det inte blir någon ny kalender. Intressant för övrigt det där med Skorpionen.
C dvs en äkta Skorpion