fredag 25 november 2011

Städning till musik

Det här har varit en riktigt bra dag. Supereffektiv. Nästan allt jag tänkte göra har jag gjort. Och hela tiden har jag spelat musik. Bra, varierad, inspirerande musik. Buddha Bar-skivorna är helt fenomenala, dom innehåller allt.

K. är kvar i Stockholm och möter mig vid tåget imorgon. Planen är att vi går och fikar nånstans, checkar in på hotellet, tar en drink i baren, åker till Söder och äter. Där sammanstrålar vi med Nikki och hennes kompis, och efter middagen är det dags för musikal på Göta Lejon. En bra plan på det hela taget...

En intressant sak är att varje gång K. är borta ett dygn eller mer, då städar jag. Jag blir flitig som en myra, rengör och putsar och plockar och har mig. Diskar och tvättar gör jag också. Inget känns tråkigt, tvärtom jag njuter av att feja och hålla på. Som sagt, intressant. Nu ska jag tömma tvättmaskinen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi brukar åka in till Stockholm lördagen före första advent och träffa en gammal vän till mig från Metropolen. Men i år blir det inte så av olika anledningar.
Hoppas att du och K får en fantastiskt skön och trevlig helg!!! Ser fram emot ett inlägg om "allt"!

Monica Hortell sa...

Vi hade en supermysig helg!