fredag 25 november 2011

Siffror och stjärnor


Dagens andra uppdrag var att handla. Varmt och skönt att gå iväg - nästan tio plusgrader.
Ica har börjat med fina julpåsar, se bilden. Mina varor kostade 333,33:-! Det kändes lite magiskt, så jag köpte en trisslott också. Vann ingenting tyvärr. Hur kan man få en sån summa...333,33:-, och ändå inte vinna på triss, jag kan nästan inte smälta det. :-)

Putsa några fönster stod också på dagens lista. Hm. Gråväder motiverar inte till fönsterputsning. (Igår däremot, när solen låg på...) Jag tog mig an köksfönstrets utsida i alla fall, sen fick det räcka. Blåsten var lite jobbig. Det är väl inte direkt stormen Berit som är här, men rejäl vind är det i alla fall.

Efter det öppnade jag den jullåda som det står El på. Adventsstakar och -stjärnor fram. Stjärnorna har jag nu satt upp, och jag lyckades få dom hyfsat raka. Med hjälp av stora mängder häftmassa. Häftmassa är verkligen bra!
Nu ska jag ägna mig åt lite "vanligt" jobb ett tag.


Inga kommentarer: