torsdag 24 november 2011

Seg träning, låg sol

Jag fick övertala mig själv att gå och träna idag. Det lyckades nätt och jämnt. Och själva träningen gick litet trögt. Dock känns det ju att det är välbehövligt.
K. ringde precis och kände sig lite dålig. Hon kommer hem och fikar, så då får jag se hur hon hon mår. Och så hoppas jag att hon är bättre till imorgon. För att inte tala om till på lördag, för då ska vi åka till Stockholm, äta på italiensk restaurang, gå på musikal och bo på hotell!

Solen har lyst idag, och den står så lågt så det känns lite farligt. Jag kommer ihåg hur det var när jag körde bil och vintersolen bländade så man knappt såg vägen. Mycket obehagligt.
Nu har jag ingen bil längre och jag saknar det inte. Visserligen skulle det vara väldigt bra att ha tillgång till bil ibland, men dom enstaka tillfällena uppväger inte alla bekymmer och alla kostnader. Och jag är dessutom lite rädd för trafik, så, nej, jag kommer inte att bli bilägare igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas K kryar på sig och att ni får en kanonhelg i Stockholm! Jag hör av mig nästa vecka ang. stranden! (=pusslet)

Monica Hortell sa...

Tack, hon mår mycket bättre nu, så vi kan nog ha våran festhelg. :-) Du är välkommen när du nu kommer!