torsdag 24 november 2011

Svacka. Rädd för damm.

Jag har en liten bloggsvacka just nu. Orkar inte uppamma något engagemang för frågor som jag egentligen har starka åsikter om. Och några intressanta personliga saker händer inte. Jag har rätt mycket jobb för tillfället, och det blir inte så mycket mental energi över. En del människor skriver och skriver, och ju mer dom håller på desto bättre går det, och dom vill aldrig sluta. Så fungerar inte jag. Efter några timmar vid datorn är jag liksom urblåst i huvudet, oavsett vad jag har hållit på med. Om jag skriver två årshoroskop orkar jag inte blogga efteråt. Datorn tar energi, tycker jag, den slukar en på ett konstigt sätt.

K. mår bättre i alla fall. Hon åker till Stockholm redan imorgon, för att tillsammans med sin mamma träffa några gamla bekanta och äta brunch på Berns. Sedan stannar hon i stan, och vi checkar in på Nordic Light hotell på lördag em.

Min morgondag består inte av brunch på Berns. Nej, jag ska handla, dammsuga, eventuellt putsa några fönster och hämta lådor från källaren. Jag är nästan rädd för att gå dit, för vi hade oturen att få det förråd där den stora inluftsventilen sitter. Det kommer alltså in rätt mycket damm, och det senaste åren har det ju byggts här utanför så dammet har yrt och blåst och attackerat folk och fä och föremål. Överallt har det dammat, så hur ska det då inte vara där det faktiskt finns en öppen ventil. My gosh! När var jag senast nere i förrådet, det kan ha varit i våras nån gång. Då hämtade jag en lampa och brydde mig inte om att titta på något annat. Det kan ha lagrats ett jättedammsmutslager sen dess, det kan täcka möbler och mattor och lådor, det kan...nej, jag hoppas att det inte är så farligt.

Inga kommentarer: