tisdag 1 november 2011

Kopierar sommaren

Jag håller på och gör backuper. Kopierar alla blogginlägg, fast inte bilder utan enbart text, och lägger in dem månadsvis i worddokument. Sedan ska jag printa ut alltihop, sätta in det i pärmar och spara som en dagbok. För man vet inte; tänk om delar av cyberrymden kraschar och en massa bloggar bara utplånas. Ganska trist skulle det vara.
Nu har jag precis avslutat juni månad. Kul och redan nostalgiskt. Det vackra vädret, middagar, solande, utflykter... Att cykla till Gamla Uppsala i strålande sol och 25 graders värme, hur härligt är inte det.


Eller att promenera hem i guldfärgad solnedgång efter en helkväll på stan.



Det gör nästan lite ont när jag tänker på sommaren. Inte för att jag mår dåligt nu, men för att sommar är så enormt mycket bättre än allt annat. Jag har inget behov av höst och vinter och håller inte med när folk pratar om hur fint det är med fyra årstider.
Nu ska jag fortsätta med juli månad.

Inga kommentarer: