lördag 26 november 2011

Inga Skorpioner på den arbetsplatsen

Med stor förnöjelse läser jag om ett företag i kinesiska Wuhuan som anställer folk efter stjärntecken. Stenbockar, Fiskar och Vågar har företräde. Däremot är det kalla handen för Jungfrur och Skorpioner. Dessa tecken är nämligen sura, lynniga och kritiska, enligt företetagets astrologiansvariga. Tidigare anställda Jungfrur och Skorpioner bråkade med kollegor och lämnade arbetet efter kort tid!
Lite kul faktiskt.

Jag vet inte hur företaget ställer sig till Kräftor. För min del blir det i alla fall inget jobb alls idag. Dels är det ju lördag, fast veckodagarna spelar inte så stor roll för mig, och dels, eller framför allt, så ska jag åka till Stockholm med 12-tåget. Det är dags att plocka ihop det jag ska med mig. Igår fick jag en sån där tvångstanke om att jag skulle glömma biljetterna till Göta Lejon, så dom ska jag nu genast packa ner.

Inga kommentarer: