torsdag 31 mars 2011

Ge mig pengarna!

För snart två år sedan vann en bekant till mig 100.000:- plus en bil på Postkodlotteriet. Kort därefter fick en släkting utan lott se sina grannar vinna. Ett tecken, eller snarare två, tänkte jag och skaffade snabbt en lott. Men inte ett öre har jag vunnit. Så jag har tänkt avsluta det hela, det har bara inte blivit av. Hör och häpna, i veckan blev jag uppringd av en man som berättade att jag har vunnit 150 kronor. Hurra, hurra liksom. Och nu trodde Postkodlotteriet att jag skulle bli så uppåt och så optimistisk av vinsten, så jag ville använda den till att köpa ytterligare en lott. Men jag cashar in pengarna, och nu ska jag gå ur eländet. Snart.

Killen som ringde upp var för övrigt den sämsta telefonförsäljaren nånsin. För det första var han otroligt förkyld och snörvlade och hade sig, fast det var ju mest synd om honom. Dessutom var det nog första dagen på jobbet, för när jag så något, typ att jag inte vill ha någon ny lott, då sa han: "ehh..jaha...hm, vänta här ska jag se..." - och så bläddrade han i papper! Efter ett tag hittade han det han skulle säga, alltså det redan bestämda och formulerade svaret, och så rabblade han det. Jag svarade, han snörvlade, ähummade, bläddrade och letade och rabblade, och så höll det på tills han äntligen gav upp. Det krävdes att jag mycket tydligt sa: "Jag vill inte ha någon lott, jag vill ha pengarna!"
Puh, jag fick liksom jobba lite för den vinsten.

Men vilket jobbigt lotteri det är! Jag avskyr all reklam dom vräker ut, och framför allt avskyr jag hela upplägget. Tveksamt och tvivelaktigt.
Nu har jag faktiskt hört om ytterligare personer, bekantas bekanta den här gången, som har vunnit bra med pengar. Men det lär knappast hända mig. Nej, jag ska går ur!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ehum... detta lotteri tillhör INTE mina favoriter och jag har bloggat om det några gånger... Nu när jag får PERSONLIG POST från Rickard & co, drar jag ett stort, fett och rött kryss över skiten, skriver "Ej beställt material! Åter avsändaren." på och lägger i en gul brevlåda...
http://tofflan.wordpress.com/2010/10/09/hur-ar-laget-i-postkodlotteriet/