fredag 11 mars 2011

Ner på stan

En tur ner på stan kände jag för idag. På vägen mötte jag Susan som var på väg hem från jobbet. Vi pratade glatt om solen och den blå himlen. Vår i luften, nja...men kanske lite ändå.

Mitt egentliga ärende var att låna böcker, men biblioteket var STÄNGT. Snopet. Istället gick jag ut och in ur affärer, kollade på prylar och husgeråd. En turkos och grön badrumsmatta frestade.


Köksgrejor är alltid kul att titta på. Det finns mycket i klara, snygga färger, och jag får en kick bara av att kolla på hyllorna. Dom här skålarna gillade jag.


Men dom som ser ljusblå ut var i verkligheten turkos. Mysko. Kanske nån turkoshatare har mixtrat med kameran? Hur som helst, jag köpte ingen skål. Fast jag skulle vilja ha en gul och en orange som alltid står bredvid varandra och ser fina ut.
På hemvägen gick jag förbi Kvarnen och handlade mat till ikväll. Det blir risotto med svamp, sparris och räkor.
Men innan dess ska jag jobba en stund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja... ehum... jag var ju på stan i torsdags och... mixtrade lite, både på bibblan och med kameran/skålarna... ;-)