fredag 4 mars 2011

Tråkig nyhet

Inga roliga nyheter idag. Jag blev jätteledsen när jag såg att komikern, författaren och Uppsalabon Lasse Eriksson är död. Han föll ihop på scenen i slutet av den fantastiska föreställningen Fyra Lyckliga Män på Reginateatern. Lasse E. var min favoritkomiker, han var alltid rolig på ett finurligt och mänskligt och varmt sätt. Och så den underbara Norrbottensdialekten på det... Faktiskt så har jag aldrig någonsin blivit så berörd av en känd persons bortgång. Usch så tråkigt. En stor förlust.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick precis höra nyheten och jag blev också jätteberörd - det känns som om man kände honom. Han var ju en trogen besökare på Carolina också.
Din blogg är mycket underhållande! Fina bilder också.
ilh

Anonym sa...

LE tillhörde INTE mina favoriter, men fy vilket trauma när han dog så där som han gjorde. Stackars kollegor och familj! Annars är det ju för egen del kanske skönaste sättet att dö på, snabbt och oväntat.