måndag 28 mars 2011

Smart frozzypack

Återigen blir jag förvånad när jag ser på vilka vägar människor når min blogg. Någon har sökt på "frozzypack" och hamnat här. ???? Jag har väl aldrig skrivit om frozzypack? Jag vet inte ens vad det är!

Idag, måndag, skiner solen ännu mer än igår. Jag ska jobba klart med en sak och sen gå ut och få lite luft. Sedan väntar allmänna hushållsbestyr som att städa skrivbordet. Och byta lakan. Byta lakan är kul, inte just att göra det men resultatet. Med nya färger och en annan känsla i sovrummet. Det blir nog lite våraktigt pastellrandigt idag.

OK, nu har jag tagit reda på vad frozzypack är för något. En matlåda med inbyggd kylning tack vare en kylbevarande gel i locket. Mackor, sallad eller det man nu ska äta håller sig fräscht i sju timmar. Bra uppfinning. Och eftersom den finns i turkos måste jag ju lägga ut en bild också:

Innovatören Carolina Sundberg har uppfunnit den, och den finns att köpa bl.a. hos Mika design och Designtorget. Smart grej som sagt. Om jag var i behov av en låda att förvara kall mat i skulle jag köpa en direkt.

Och nästa gång nån googlar på Frozzypack och hamnar här finns det i alla fall en anledning till det. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

GAH! Finns de verkligen inte i orange????? ;-)

Monica Hortell sa...

Jo, faktiskt! Snigga dom också.:-)

Anonym sa...

Ehum... Orange är snigga, turkos är... INTE snigga!!!!!!!!!