lördag 19 mars 2011

Inte söndag utan lördag

I morse sa K: "Konstigt, det känns som söndag idag."
Jag: "Men, vad menar du?"
K: "Det känns som söndag!"
Jag: "Det är ju det!"
K: "Nej, det är lördag."
Jag: "Va? Men oj! Vad bra!"

Det är alltid skönt att få en extra dag... Men underligt att vi båda hade söndagskänsla. Jag var verkligen säker, men jag tänkte hastigt "vad var det på TV igår" och mindes då att det bland annat var Let´s Dance. En riktig fredagsmarkör. Då förstod jag att K. hade rätt.

Så, vad göra av denna soliga lördag? I alla fall ska jag gå ut en sväng. Tänker köpa en härligt doftande tvål i den trevliga prylaffär som ligger i gamla Godsmagasinet. Handlar därefter frukt på ICA. Går sedan hem och myser. Ja, det verkar bra.

2 kommentarer:

Gott! sa fisken sa...

Det verkar som en bra lördagsplan!
Jag har haft riktig "lördagskänsla", du vet, när man känner direkt på morgonen när man vaknar att "Japp! idag är det lördag!".

Monica Hortell sa...

Jag känner igen den känslan. Fast idag hade jag den inte! :-)