torsdag 24 mars 2011

Ingen resa just nu

För första gången sedan den 1 december har jag inte lust att skriva något blogginlägg! Nu gör jag det i alla fall, för man kan ju faktiskt skriva om precis vad som helst, eller om ingenting. Det här blir kanske ett ingenting-inlägg.

Det blåser kallt ute. Jag har varit och handlat, och i motvinden var det knappt det gick att få luft. En bra sak med det är att dom små och få snörester som finns försvinner. Och snart är det april - det är en vårmånad, hur man än ser på det!

K. och jag har för övrigt bestämt att vi inte ska boka någon resa just nu. Däremot lär det bli en längre vistelse utomlands nästa vinter. Jag kollade lite på nätet och testade att boka en månad (februari 2012) i Nerja på ett par olika lägenhetshotell. Märkligt nog hade platserna precis tagit slut. På ena stället stod det att tyvärr, sista lediga lägenheten bokades för 14 minuter sedan, på andra stället hade sista lediga bokats för en timme och tre minuter sedan. Hm, jag vet inte om jag tror på det där. Jag gjorde bokningarna på en sajt som kanske inte är helt pålitlig, för, nej... jag har varit i Nerja i februari, och då var det definitivt inte fullbelagt någonstans! Anyway, det var bara ett test. När vi bestämmer exakta datum kommer det att finnas gott om boendealternativ, det är jag övertygad om.

Så här hade vi det i Nerja för två år sedan. I februari.


Det är ju inte klokt! Varför är vi inte där NU? Egentligen.

Där ser man. När man väl börjar skriva handlar det alltid om nånting.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får tag i nån resa!!! Jag skulle också vilja dra, men det blir väl som längst till mamma och kanske nån tur till Stockholm med Anna framöver.

Bia sa...

Klart du måste blogga, det är det mest spännande som händer under dagarna, att läsa din blogg!

Monica Hortell sa...

Haha Bia, det låter bra! Eller...så ospännande är väl inte ditt liv?

Och jag fortsätter kolla Nerja nästa år. Eftersom jag kan joba var som helst så kan jag vara bort rätt länge.

Monica Hortell sa...

Hemskt, jag skrev joba. Rent skrivfel. Alla vet vad jag menar, men ändå. Jobba!