tisdag 22 mars 2011

Sömnlös

Hur många timmar sov jag i natt? Tre kanske. Ibland kan jag bara inte sova, och i regel finns det ingen egentlig anledning. Vare sig fullmåne, stress eller något annat. Jag är klarvaken ändå. Nu var det i och för sig många tankar om Japan och Libyen som gick runt i huvudet. Jag har onda aningar, och speciellt situationen i Libyen känns väldigt oroande. Att grubbla över det på nätterna är ju dock inte särskilt konstruktivt. (Ja, att grubbla över det på dagarna är väl inte konstruktivt det heller.)
Det är måttligt kul att höra tidningsbudet och sen blir det mer och mer morgonljud, av folk som börjar jobba tidigt, av bilar etc.
Men till slut somnar man ju alltid, och nu är jag ändå pigg. Mystiskt.
Ska snart iväg och äta lunch med A.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uff! Jag har också onda aningar vad gäller Libyen... Inte bra. Hoppas din lunchdejt var trevlig och god i alla fall!

Monica Hortell sa...

Det var supertrevligt och supergott!