söndag 27 mars 2011

Magi fixar lampan?

Hm, vi tittade lite på programmet med Uri Geller ikväll, lite småzapp den sista halvtimmen. Jag är inte så intresserad av illusionister och trollkarlar, men med Uri G. är ju läget mer tveksamt. Han är inte en konstaterad bluff och inte helt bevisad äkta. Så det kan ju vara vad som helst. Rätt intressant i alla fall.

När programmet riktade sig till tittarna blev det ju lite kul. "Ta fram era trasiga klockar och elektriska apparater" etc. etc. Jag tänkte på vår TV-box och den halvdana stereon men gjorde ingenting. K. däremot gick genast och hämtade den lampa som jag har berättat om tidigare.
Jag har alltså hållit på hur många gånger som helst och försökt få ut den konstiga glödlampan, verkligen försökt på alla sätt och med stor ihärdighet, och K. har också varit där och vridit och haft sig. Inget har fungerat. Men nu, tadaa:


Vrid, dra, poff - den lossnade på en gång! Jag hade inte kunnat bli mer förvånad om jag så hade sett ett spöke.
Tänk om detta verkligen är Gellers magikraft! Hoppas det. Det vore så kul om den verkligen finns.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast jag har läst nånstans, för ganska länge sen, att han var en bluff. Men jag minns inte var eller hur!
Kul och bra med lampeländet i alla fall! Eller så har K magiska fingrar!.. :D

Monica Hortell sa...

Det står i princip överallt att han är en bluff. Det finns till och med organisationer som har som sitt mål att bluff-förklara allt som inte stämmer med "beprövad vetenskap". Dom organisationerna brukar vara väldigt "på" och synliga i media. Dock känns dom inte alltid så seriösa. Men, Geller kan ju mycket väl vara en fake. Eller inte. Jag har hittat "bevis" för båda, men inget verkar helt övertygande än så länge. Så jag fortsätter ha ett öppet sinne. :-)