onsdag 2 mars 2011

Pannkakor och Pahlen

Tanden sitter fortfarande kvar, inte för att jag har utsatt den för några direkta påfrestningar ikväll. K. gjorde sina berömda och troligen världsbästa pannkakor - en verklig specialitet. Dom är florstunna, man förstår inte hur dom kan hålla ihop, och jättegoda. En hel hög blev det, eller trave heter det kanske.


Mums! Inte världens nyttigaste middag, men, men...
Sedan tittade jag på både Halv åtta hos mig och Sveriges Mästerkock. Fick helt oväntat lust att göra egen bearnaisesås. Inte just nu förstås, men nån gång snart. Kul att testa hur det blir.

Nu blir det en kopp te, och efter det ska jag ta itu med lite saker som ska skrivas men som det inte är direkt bråttom med. Därefter läser jag nog ut Fröknarna von Pahlen. Den blir allt vildare måste jag säga. Jag förstår mer och mer varför romansviten blev en sådan skandalbomb när den kom ut på 30-talet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å SÅ GOTT!!! :D