onsdag 2 mars 2011

Hos påskklädd tandläkare

Jaha, så blev det ytterligare ett tandläkarbesök. Bit av tand lossnat igen. Samma tand som förra gången, men en annan bit, om man säger så.
Det var tomt i väntrummet när jag kom. Lugnt, skönt, ljust.


Min trevliga tandläkare Christer kom ut och meddelade att han var minst en halvtimme försenad. "Du kan gå ut i solen om du vill." Men det ville jag inte, för det var som vanligt inte bara soligt utan också snorhalt där på trottoarerna i Luthagen. Så jag stannade inne och läste tidskrifter i den dryga timme det tog innan jag fick komma in. Det är för sådana eventualiteter man alltid ska ha med sin nya fina iPod, men så långt hade jag inte tänkt.

Christer har ofta färgglada kläder, och det gillar jag storligen. Idag var han gul och lila. "Jag brukar börja med påskfärgerna direkt efter sportlovet." Sa han.


Själva ingreppet gick hyfsat fort, och nu hoppas jag att den återuppbyggda tanden ska hålla. Priset, 0 kronor, var också bra..:-)

När jag kom hem hörde jag K. från TV-soffan: "Oj, ooo, skynda dig, dom kan vinna, hjälp, iiih..." etc. - svenska damerna vann skidsprinten och jag hann precis se upploppet. Yes!

Nu ska jag ladda om. Skriva ut en grej och posta den. Tugga lagom och testa om tanden håller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj sicken piffig Christer-tandläkare! Och vilket piffigt pris sen! :D Tugga nu försiktigt!

Monica Hortell sa...

Très chic! Jag gillar såna kläder, kör lite med den stilen själv på somrarna. Löst, ledigt, bomull, färger. Kan nog förväxlas med tandläkarkläder.:-D