torsdag 17 mars 2011

Märkliga saker

Dagens fråga i AB är "Är du orolig för hur kärnkraftskatastrofen i Japan påverkar världen?"
22,9 % har svarat nej på den frågan. Nej!? Nästan var femte person oroar sig alltså inte. Märkligt.
Jag erkänner genast: jag är väldigt orolig. Inte för att Sverige ska drabbas av strålningen, utan för konsekvenserna för exempelvis världsekonomin, för produktion och jobb inte bara i Japan utan lite varstans.
Men jodtabletterna lär ska vara slut i Sverige. Svenskar har alltså köpt på sig jodtabletter för att...ja, varför då?

En helt annan märklig sak är att Sveriges två värsta serievåldtäktsmän, Hagamannen i Umeå och nu han i Örebro, heter Niklas. Mitt favoritnamn.

Och inte fattar jag heller varför svenska börsen har gått upp med hittills 1,5 % idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det säger ju en hel del om Aftonbladets läsare, tycker jag... Den som INTE är orolig och bekymrad lever i en låtsasvärld, anser jag. Det kan ju bli en hel massa konsekvenser av katastrofen i Japan, juh!