tisdag 29 mars 2011

Rynkor och påsar

Snöflingor var väl inte det man hade väntat sig imorse. Men det har precis slutat, tack och lov.
Jag är trött idag, lite matt och kraftlös utan egentlig anledning. Det kan bero på vädret. Och på den inte helt trevliga känslan när jag tittar mig i spegeln och ser en likblek (troligen vinterskadad) person med påsar under ögonen och en massa rynkor som inte har funnits förut. Plötsligt kom jag ihåg när K. och jag var på visning av lägenheter i nybygget här utanför för kanske två månader sedan. Där mötte vi en gammal bekant som vi inte har träffat på 12-14 år, och hon frågade om jag var pensionär! Jag hade förträngt det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VA??? Det var det fräckaste, pensionär! Du är väl som jag, evigt ung?!

Monica Hortell sa...

Ja, det är just vad jag är! :-D