söndag 13 mars 2011

Tryckande

En konstig dag har det varit, värkande och tryckande. Men till slut insåg jag att jag ändå måste äta nånting, och då passade jag på att avsluta en öppnad flaska vin också. Det kan man ju inte tro att två glas rödvin ska hjälpa mot huvudvärk, men det gjorde det.  ;) Hoppas det inte kommer nån backlash nu snart.


Och Japan. Vidden av katastrofen är förmodligen inte alls klar. Nu räknar man upp att det har hänt, och det har hänt, och där har det och det inträffat etc. Men alltihop sammantaget - på något sätt handlar det om hela det moderna samhället, hela vår livsstil. Inget modernt, högteknologiskt samhälle har någonsin drabbats så här, därför går det inte att överblicka.
Och jag inser hur mycket jag tycker om den japanska disciplinen, organisationen och självbehärskningen.
Nu är det snart natt här och snart morgon där. Vad kommer att hända?

Inga kommentarer: