måndag 21 mars 2011

TV och tvätt

I lördags skrev jag här på bloggen om våra problem med vissa TV-kanaler. Till min häpnad har nu Com Hem mailat om det. Dom har alltså folk som sitter och scannar bloggar o.d.! Amazing. Lite imponerande nästan. Men deras teori är att kortläsaren håller på att gå sönder, och då måste vi köpa en ny. Jag som trodde att kortläsare ingick i abonnemanget. Rabatterat pris skulle vi i alla fall få, och det är väl inte så mycket att välja på egentligen. En oförutsedd utgift av tråkigt slag.

Jag undrar om Electrolux har såna bloggscannare också, för vår tvättmaskin har fått väldigt svårt att hämta tvättmedlet. Det mesta ligger kvar i sitt fack när man har tvättat.

Idag har jag i alla fall tvättat en del av mina sockar. Jag har alltså många. Väldigt många. Det ser fint ut när dom hänger där på sin torkställning.


Varför har jag ett sånt jättesortiment, jo jag köper på marknader. Trevliga, billiga, 14 par för 100:- och liknande bra erbjudanden. Och det är ju alltid bra att fylla på förråden, så det nu inte tar slut. Att nånting tar slut gillar jag inte. Så varje gång det är marknad på Vaksala Torg, eller om jag råkar går förbi Sergels torg i december, är jag där och fyndar. Fast nu senast på Distingsmarknaden köpte jag faktiskt inga. Gick blundande förbi dom frestande socklådorna, för jag har så det räcker. Det kommer inte att ta slut på flera år!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha vilka mängder! Vi köpte också 14 par sist på marknaden - men vi tog sju var. Och så fick barnen några också. Marknadssockarna är verkligen bra! Och roliga! :D