tisdag 15 mars 2011

Svart snö och turkos hatt

Jag hade en del ärenden på stan, och eftersom solen skiner idag också var det skönt att komma ut. Men inte blir det några vackra promenader - den snö som ligger kvar är kolsvart av avgaser, grus och allmänna föroreningar.


Men hur fult det än må vara, våren är på gång.

Jag uträttade det jag skulle, köpte bland annat valnötsbröd. Men Landings i S:t Per har nu börjat sälja hämtkaffe i pappmuggar, och plötsligt är det alltid kö där. Youngsters som handlar sina muggar, och sen står dom och pratar sippandes på sin dryck, plus att dom går omkring på stan med mugg i handen och känner sig kanske lite New York-aktiga. Töntigt, tyckte jag först. Men så kom jag på att dom här pappmuggarna är säkert en motsvarighet till/istället för cigaretter. Ett lagom tufft attribut och nånting att göra av händerna. Och då är ju kaffe mycket bättre. (Fast lite töntigt ändå.)

I en affär såg jag något nästan oemotståndligt: huvudbonader i världens bästa färg, dom verkade gjorda just för mig, och om jag vågade ha hatt skulle jag köpa en sån här turkos snygging:


Kanske går jag tillbaka imorgon och provar en. Det kan ju dröja decennier innan man nånsin får chans att köpa en turkos hatt igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Meh... fanns det inga orange hattar??????
Svart snö är fult, men å vilken härlig vårdag det var idag! Solbrillorna och vårjackan hade säsongspremiär!

Monica Hortell sa...

Nej, det fanns faktiskt inte det! Jag förstår att du hade velat ha en i så fall. :-) Och visst är det härligt med vårkänning. Dock väntas ymnigt snöfall på fredag..:-(

Anonym sa...

Köp hatten! Den kommer att klä dig perfekt.
C