tisdag 11 januari 2011

Tekniken svajar

Här försöker jag byta en glödlampa och det går inte. Den sitter fast, stenhårt. Är en halogenlampa tror jag, en sån man bara sticker fast när den ska i. Men att bara dra ut den när den är trasig, det var värre. Nu har jag dragit så jag har ont i fingrarna och jag har också sänkt ner en stark tråd och gjort liksom en lasso för att med hjälp av den fånga den s-ans lampan. Stört omöjligt. Vridit några mm hit och dit har jag också gjort, om det kanske finns en spärr nånstans. Sitter som berget. Den kanske har bränt fast?
Synd, för det är en jättebra läslampa med dimmerfunktion. Var en jättebra läslampa, kanske jag ska säga. Den var så bra, så det är nog den bästa lampa jag har haft..:-(

Diskmaskinen låter konstigt också, ett högt brummande ljud som inte har funnits förut. Det känns som att tekniken här hemma svajar lite... Nu ska jag tvätta en omgång lakan, och jag hoppas att tvättmaskinen i alla fall sköter sig.

Inga kommentarer: