torsdag 2 februari 2012

För många kanaler - ett oväntat lyxproblem

Vad är det dom säger, ”Five hundred channels and nothing on”? För min del är det: ”Hundra kanaler. Orka.”

Jag har alltså för många TV-kanaler i det annars ganska sparsamt utrustade semesterboendet.  Därför har jag inte sett på TV på flera dagar. Om jag hade haft säg fem kanaler hade jag bergis suttit och bläddrat mellan dem hela tiden.
Hundra drygt. Oh no, bara själva bläddrandet…suck. Och då finns det säkert minst tio kanaler med program jag egentligen gärna tittar på. Hur ska jag då välja? Det är jobbigt också att zappa mellan kanal 27, 43 och 85. Och mellan varven kanske kolla lite på kanal 11, 30 och 71. Och hur var det nu, nog verkade programmet på 54:an ganska bra? Och så finns ju alltid SVTWorld på kanalplats 115.
Som sagt: Orka.
Inte.


Vilket lyxproblem!
Och det blir så att jag håller mig till SVT, det är enklast.

Väldigt intressant egentligen, hur överflöd kan ha motsatt effekt. Det gäller på många områden och många nivåer.
Det är som att man skulle beställa en kopp te, och så kommer det in en 30-liters tunna med skvalpande dryck. Då sippar man nog inte sig motsvarande en tekopp. Utan man får helt enkelt nog innan man har börjat.

Inga kommentarer: