torsdag 2 februari 2012

Uppriven gata

Det pågår ovanligt få gatuarbeten. Annars brukar det vara både ett antal upprivna gator och ett väldigt oljud den här årstiden. Nu är det bara en av de små smala gatorna mitt i stan som görs om. Just den gatan går jag varje dag på väg till min havspromenad, men det funkar bra. Folk trängs på den lilla trottoaren, och alla är artiga och lämnar plats för varandra.

Ingen vacker syn för tillfället. Men det är hög aktivitet, även om det inte syns på bilden, så snart lär el Barrio vara gångbar igen.

På den gatan, el Barrio, ligger också en bra mexikansk resturang, men den har semesterstängt. När den öppnar vet man inte. Annars märks det nu att några fler portar har slagits upp i och med att det blev februari. Och på andra ställen råder full aktivitet, man hör hur dom borrar och hamrar och putsar där inne. Det verkar lovande.

Mitt internet funkar fortfarande inte. Så om bloggen inte uppdateras så ofta beror det på det.

2 kommentarer:

Maria Westerlund sa...

Hej Monica !

Jag såg nyss på FB att det snöat senaste dygnet i Levanto i Italien nedanför Genua. Hur är det med din fot ? Kan du gå så mycket som du vill ?
Hälsning från Maria

Monica Hortell sa...

Foten är nästan mirakulöst bra. Hittills har jag kunnat gå helt obehindrat. Det enda som är lite svårt är att gå nerför trappor. (Uppför går bra.)