måndag 6 februari 2012

Ljummen kväll

En otroligt fin kväll har det varit. Alldeles ljummen. Jag åt lite indisk kyckling hemma, och sen gick jag ut för att känna på luften. Det var så skönt så jag ville inte gå hem, jag bara strosade omkring lite planlöst i en timme och njöt av att det var varmt. Såg en kvinna i min ålder, engelska tror jag, som satte sig ensam på en uteservering och beställde en gin&tonic. Så modig var inte jag, utan efter att ha gått omkring länge och väl gick jag helt enkelt hem. Kollade om det gick att sitta på terrassen utan att frysa ihjäl, och det gick verkligen. Inte heller där var det ett dugg kallt, och vindarna var så beskedliga så jag kunde till och med ha några värmeljus tända utan att dom genast blåste ut! Inget brummande från ventilations- och vad det nu är för-aggregat var det heller, utan det enda som hördes var havet. Perfekt! Absolut den bästa dagen hittills.

När det började bli svalare vid 21-tiden gick jag in och tittade på en ny serie på SVT. Den fick mig inte att vilja åka till Thailand, kan jag säga. Men den var rätt bra tyckte jag, så jag kollar nog nästa måndag också.

1 kommentar:

Ditt och datt sa...

Så härligt med ljummet väder! Jag håller helt med dig om serien på TV, jag tycker också den var ok, men jag längtar inte till Thailand och har heller aldrig gjort!

:-) Jill