tisdag 14 februari 2012

Händelselöst

Gårdagen var intensiv, innehållsrik och rolig. Idag har det varit ganska händelselöst och småtråkigt. Jag har jobbat en del, K. har sovit. En del av mitt jobb kan jag i och för sig utföra sittandes på en solstol med block och penna, så jag ska inte klaga.

Vår Alla hjärtans-middag bestod av bacon, ägg och vita bönor. Planen var egentligen att gå ut på någon trevlig restaurang med våra vänner från västkusten, men K. är för utmattad. Det är vila, vila och ännu mer vila som gäller för henne. Och förhoppningsvis lagrar hon lite energi, så hon orkar göra något imorgon.

Enligt väderprognosen kommer temperaturen att hålla sig runt 12-14 grader i en vecka framåt. Sedan händer det äntligen något, och graderna skuttar en bra bit uppåt. Det är i och för sig väldigt behagligt nu, så länge man håller sig i solen. Varmt men inte svettigt. Man blir brun men inte bränd. Fast visst vill man gärna ha behagligt ljumma kvällar också. Det har bara varit en sådan sen jag kom hit för snart tre veckor sedan.

Inga kommentarer: