måndag 6 februari 2012

Varmt igen

Efter några bistra dagar är det äntligen varmt igen. Skönt! Jag vill ju gärna kunna vara ute på min gigantiska terrass utan ylletröja och halsduk.
Men internet lyser med sin frånvaro, och det börjar kännas lite irriterande att springa ner till receptionen stup i kvarten. Där sitter jag på en bänk med datorn i knäet, och det är inte riktigt samma sak som de första dagarna när jag hade perfekt uppkoppling i lägenheten.
”Så är det i Spanien” sa min svenska uthyrare, och menade att det tekniska är osäkert och opålitligt, men det stämmer faktiskt inte. Mycket är lika internetbaserat här som hemma, och det skulle aldrig fungera om nätverk lite varstans låg nere veckor i sträck. Så det är inget man ska behöva räkna med. En bekväm bortförklaring för honom däremot.
Suck. Ska jag verkligen behöva ta en fajt om detta, jag som avskyr sånt...

Jag läser i svenska tidningar att det råder storm och uppror i landet efter det att Thorsten Flinck har ”tafsat” på en av Melodifestivalens programledare. Men herregud! Jag läser och jag läser och jag tittar på bilden av det Fruktansvärda Övergreppet – och jag tänker bara: men lägg av! Hur kan en sån liten sak få så monstruösa proportioner, alltså vad är det för fel på Sverige?

Inga kommentarer: