söndag 5 februari 2012

Vackert hav, ful promenad

Havet hade en remarkabelt vacker färg idag, tyckte jag. Det var mörkt turkosgrönt, väldigt speciellt. Även vissa av de människor jag mötte på min promenad hade andra färger än vanligt. Hur solbrända kan folk egentligen bli? En del var så mörkbruna så det såg sjukt ut.
Sen kom jag på att jag hade solglasögon på mig.
Utan dem var havet normalblått och människorna såg inte sönderbrynta ut.

Igår pratade vi om hur stranden på en del sträckor nästan har försvunnit, eroderat bort. Det är speciellt tydligt längs den ruffiga och fula promenaden. Havet har brutit bort delar av marken och dessutom spolat iväg all sand, och kvar finns en liten remsa med bara grus och stenar. Om några år kommer vattnet att ta med sig vägen också, det har redan kommit farligt nära, så det måste kommunen göra något åt.

Jag tyckte att det fula området var alldeles ovanligt fult idag. Blåsten i förra veckan har rivit sönder provisoriska staket, och det ser verkligen anskrämligt ut många ställen. Det är nästan lite roligt.



2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Hahaha! Du e för rolig :-D!!

Jill

Anonym sa...

Tur för havet! ;-) Att det inte var turkost på riktigt, alltså...