torsdag 9 februari 2012

Signal!

Åhh, jag tror knappt det är sant - jag har en uppkoppling! Inte för att "huset" har fixat det, utan för att ett näraliggande lyxhotell har en väldigt stark signal. Hotell Balcon Europa, dom har ett redigt nätverk, och nu har jag fått deras lösenord. Smart idé av mig. Det var inga problem alls. Visst är det lite, lite instabilt och jag bör helst sitta vid fönstret, men i alla fall. Och jag förstod av min hotellmanagers lättnad att någon annan lösning är inte i sikte, kanske inte nånsin. Nu slipper han mitt tjat, tror han säkert. Kanske gör han det också, om detta fortsätter att fungera.

När jag var därnere kom ytterligare en gäst och pratade om det bruna badrumslysröret som har brända fläckar i båda ändarna. Christian, som "chefen" heter, skrev upp det plus rumsnummer, som han alltid gör. Så den mannen trodde förstås att han genast ska få en annan belysning. Ha! Jag passade på att påminna om att jag också har ett sånt brunt lysrör med brända fläckar - och då berättade han plötsligt att det inte går att ändra på. Lysröret har ett slags plasthölje ("coating" jag kommer inte på det riktiga svenska ordet), huruvida det är brunt från början eller blir det med tiden förstod jag inte, och detta plasthöljes funktion är att hindra lysröret från att bli för varmt! Man kan inte byta ut det, utan att byta hela systemet.
Men hur otroligt låter inte det??!!
Vad är det för lysrör egentligen? Vad är det för plast?

Det konstigaste är väl ändå att han låtsas som att det går att fixa, han skriver upp rumsnummer och allt, fast det inte finns några som helst planer på att göra något.

Jag kan inte smälta det, en lampa täckt med brun plast...i ett badrum. Nu använder ju jag inte smink, men de flesta kvinnor gör trots allt det. Svårt att applicera i det bruna ljuset, kan jag tänka mig.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men kära nån, hur ska jag klara det som sminkar mig varje dag????? Hur har andra sminkanvändare klarat sig tro? Blir väl till att bosätta sig i solbrillor på dagarna :))

Monica Hortell sa...

Det är nog ingen fara Susan! :-) Vissa rum har okej belysning har jag hört.

Queenb sa...

Det ar klat att det gar att byta, man kan sakert kopa en ny ror. manyana manyana klaro!