onsdag 29 februari 2012

Stora räkor


Det här kan man kalla jätteräka. Arg ser den ut också.
Vi åt på Taberna de Pepe igår, och K. valde alltså grillade gambas. Enorma, både i smak och storlek, även om de inte var fullt så gigantiska som man kan tro av bilden. Väldigt, väldigt gott var det i alla fall. (Jag fick förstås smaka en, med bara några droppar citron till - formidabelt!)


Här ovan är den skalad och ser lite mer normal ut, men det var ändå de största räkor jag har sett.
Själv åt jag min vanliga favorit: Gambas pilpil, med olja, chili och vitlök. Otroligt gott även det. Och med mer vitlök än jag fått i någon rätt i hela mitt liv. Det var så mycket vitlök så man kan nästan inte överleva så mycket..:-) Man blir liksom totalimpregnerad.

Vi hade en kul och mysig kväll med Per och Gunnel, som vi lärde känna här i Nerja för tre år sedan. De har redan bokat inför nästa år, och vi blev ännu mer sugna på det än vi var innan. Hur ska det bli? Med tid, med pengar, med allt.
Det får ordna sig helt enkelt. Just nu är vi i alla fall helt hundra på att vi kommer tillbaka i januari 2013.

Vi skildes åt sent på kvällen och bestämde att vi träffas igen innan vi åker hem. Nice.

Inga kommentarer: