torsdag 16 februari 2012

Kritvitt

Det finns en butik här som heter Blanc de Nil och enbart säljer vita kläder. Kritvita, gjorda av egyptisk bomull som lär vara den bästa som går att få tag i. Här finns både dam- och herrkläder i olika modeller: byxor, tröjor, skjortor...allt möjligt. Och konceptet är drivet till sin spets, inte en enda accessoar har någon annan färg än kritvitt. Häftigt.
Att gå in i den butiken känns ungefär som ljusterapi. Det är rentav vackert. Bilden gör den inte rättvisa. Och jag blev så euforisk så jag köpte ett par byxor. För ovanlighetens skull inte några billiga från marknaden utan snyggare, i fin kvalitet. Ett inköp jag är väldigt nöjd med. Men nu har jag använt drygt två tredjedelar av min reskassa, trots att bara halva tiden har gått. Så jag får ta det försiktigt i några dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, vilken kul affärsidé! :D

Monica Hortell sa...

Renodlade koncept blir ofta väldigt bra.