tisdag 21 februari 2012

Var är regnet?

Väderprognoserna påstår fortfarande att det ska regna idag. Inte nog med det, de påstår att det regnar just nu!
Men vi har suttit ute och ätit frukost, det är varmt i solen och helt vindstilla. Bortåt väster syns några ganska beskedliga moln - är det därifrån regnrusket ska komma? Spännande att se. Och då får det nog börja blåsa först.

Jag har fortfarande inget internet för övrigt. Kopplar upp mig mot grannhotellets nätverk, och då måste jag sitta på en obekväm korgstol vid ett av de låga fönstren med datorn balanserande i knät. Ibland försvinner kontakten ändå, och då får jag lyfta datorn och köra runt den lite, som en antenn, tills jag fångar signalen. Det är inget vidare faktiskt.

Men nu blir det en promenad, så får vi lite motion innan regnet, om det nu kommer. Det känns inte så sannolikt just nu, men man vet ju aldrig.

Inga kommentarer: