söndag 19 februari 2012

Loppis

Varje söndag är det en jättestor loppmarknad här i Nerja, och där säljs allt mellan himmel och jord, precis som det brukar vara på loppmarknader. Jag gick dit idag för att köpa några billiga beg. böcker. Det ska bli regn i början på veckan sägs det, och då är det bra att fylla på förrådet av läsning.
Det är en lång och ganska seg promenad till marknadsplatsen, och det går uppför hela tiden. Bra motion. Jag hittade det jag ville ha och gick sedan omkring en stund och tittade. Blev nästan matt av det stora utbudet.
På hemvägen som alltså går nerför och känns väldigt kort och snabb handlade jag lite frukt och grönsaker. En tomat, en apelsin och två avocado. 20 spänn - inte särskilt billigt. Ibland undrar jag om de har fel på vågarna här...
Det var mycket folk som satt ute och åt lunch, fikade eller drack öl. Även idag är det feststämning, för karnevalen inte slut. Avslutningen kommer i och med Sardinens begravning ikväll. Den återkommer jag till.

Inga kommentarer: