torsdag 24 februari 2011

Bra dag

Jag har varit ute hela två gånger idag. Båda gångerna för att handla. Har också tömt diskmaskinen, tvättat, och kollat på VM i skidåkning. När Marcus Hellner vann sprintfinalen fick jag faktiskt tårar i ögonen! När idrott i TV är bra, så innehåller det allt, hela registret av känslor - ett totalt engagemang. Empati, nervositet, besvikelse, ilska, glädje...som sagt, allt. Puh!

Lagat lite mat har jag också gjort. Förberett inför imorgon, när C. kommer hit på middag. Jag har gjort en rätt som bara blir godare av att stå ett dygn och sedan värmas upp. Vad det är tänker jag inte säga, eftersom C. troligtvis läser det här. Huvudingrediensen är i alla fall kyckling.

Der har inte blivit så mycket datorjobb, vilket är skönt. Både ögonen och ansiktet mår bra av att vila ibland. Men jag har en grej jag måste göra antingen ikväll, imorgon eller på lördag, så jag ska nog börja lite grann nu.
Sedan är det dags för veckofinalen i Halv åtta hos mig. Och efter det...hm, kanske städar jag badrummet. Är energisk idag.

Inga kommentarer: