torsdag 17 februari 2011

Friskt och kallt

Nej, jag blev inte förkyld. Det känns ungefär som vanligt idag, och det var ju skönt. Bosse kommer hit för några healingsessioner, sen ska jag göra dom mer eller mindre nyttiga saker som står på min lista. Dessutom har mina planer på att köpa en iPod blivit allt starkare, så jag kanske rentav slår slag i saken idag!
Vädereländet fortsätter. Kallt och blåsigt. Men - vad är det när jag ser hur min släktingar i Luleå har det. -27° idag! Våra fem-sex grader är rätt så uthärdliga i sammanhanget. Ändå, det är som att allt har fastnat i ett järngrepp. Man bara väntar på att det ska lossna, att det vanliga vädret och det vanliga livet ska komma tillbaka.
Nu ringer det snart på dörren, så jag återkommer i eftermiddag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BRA! Du åt alltså inga servetter! Skönt att veta! Hoppas det friska håller i sig. I Förorten är nu alla utom jag och Slaktar-Pojken förkylda. :-(

Monica Hortell sa...

Nej, jag lyckades låta bli. Och friskheten känns stabil nu igen. Hoppas du klarar dig från att bli smittad av resten av gänget!