tisdag 8 februari 2011

Tisdagschampagne

Jill kom från Stockholm och hälsade på oss idag. Vi har inte setts på drygt ett år, fast det känns som att det var bara några månader sedan. Hon hade saker att fira och medförde både champagne och vitt vin. Först fikade vi på balkongen. Njöt av inglasningen och låtsades att vi var i Spanien. Sen blev det fest.
Moet & Chandon en vanlig tisdag eftermiddag, det är oslagbart!


Jag gjorde mat, och vi pratade oavbrutet i typ sex timmar, innan det var dags för J. att ta tåget hem. Oj, vilken intensiv och rolig dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är ni fulla??? Moët & Chandon är min favvoskumpa, men Veuve clicquot, den halvtorra gillar jag också. En liten sån flarr ligger på kylning här, i väntan på nåt att fira...
Roligt med såna vänner som er Jill! :D

Monica Hortell sa...

Haha, nej vi inte är fulla. Ett litet lätt eftermiddagsrus blev det däremot. Nu är det som vanligt igen. :-D

Anonym sa...

Man kan ju tro att JAG var full när jag skrev "flarr" och menade "flarra", men OM jag var berusad så var det på whiskyfudgen i såna fall... ;-)