lördag 19 februari 2011

Meloditävling och gaygala

En trevlig liten TV-kväll har det varit. Såg Melodifestivalen, ville ju inte missa den stort favorittippade Eric Saade. Han vann förstås, och det är helt OK tycker jag. Självklart vinner han hela alltihop och placerar sig säkert bra i Tyskland också.
Något som är speciellt med Melodifestivalen är att jag alltid är lite nervös för att det ska bli fel. Att programledarna ska vara dåliga, att artister ska sjunga falskt (vilket också hände, särskilt i ett fall), att hela produktionen ska vara misslyckad. Varför bryr jag mig om det? Men jag vill ju verkligen att det ska gå bra för alla, och hela evenemanget är så extremt upphaussat och så B-aktigt egentligen. Det är inte så bra, fast just ikväll var det ändå bättre än vanligt.

Men jag säger bara: GAYGALAN! Vilken underhållning! Direkt efter Melodifestivalen, över till TV4:


Så bra allt var, så gediget genomproffsigt och kul! Och en blandning av glamour och allvar som är ganska unik.
Reklamavbrotten var störande förstås, för att inte tala om TV4-nyheter mitt i alltihop. Det gjorde att galan kändes kortare än den egentligen var. Men, whatever, glad och leende satt man där och ville aldrig att det skulle ta slut.

Ett citat jag aldrig kommer att glömma, från Maria Montazami: "Jag är hellre lång och snäll än...vacker och....mellankort och elak." Right!

1 kommentar:

Anonym sa...

QX-galan var mycket bättre underhållning än melodifestivalen!