lördag 5 februari 2011

Lördag

Tog en sväng ner på stan idag. Mycket folk i rörelse, köer inne på affärerna. Vissa gångvägar och trottoarer är helt livsfarliga och blankisiga, men jag hade duktigt nog broddar på mig. Var väldigt glad för det. Sen i själva stadskärnan är det förstås ingen halka utan rena, bara stenplattor. Klick, klick, klick - då är det inte lika kul med broddar.
Träffade M. för en fika på ett av Svartbäcksgatans caféer. Massor av folk där också förstås, men vi hade tur och kom precis när det inte var så lång kö och dessutom fanns ett ledigt bord. Nice. Vi hade några väldigt mysiga timmar. Men fiket tog mer betalt för en stor kopp te än för en liten - det har jag aldrig varit med om förut. Fem (?) pix för en extra deciliter varmvatten, typ.

Jag som hade tänkt lägga in fler bilder här, jag har till och med börjat ha kameran med mig överallt. Det är steg 1. Steg 2 blir att komma ihåg den. Steg 3 att verkligen ta bilder. Kanske imorgon...

TV ikväll förstås, det drar ju ihop sig till Melodifestivalens första deltävling. Evenemanget på allas läppar. Kul att det sänds från min hemstad Luleå. (Eller uppväxtstad kanske jag ska säga. Uppsala är ändå det som alltid har känts mest hemma.) Själva tävlingen bryr jag mig inte så mycket om egentligen, men när man väl börjar se den är det alltid engagerande. Något år ringde jag och röstade till och med, men det var länge sedan.

Inga kommentarer: