måndag 7 februari 2011

Inga kakor idag

Jag hade tänkt baka goda jordnötskakor ikväll. Började plocka fram ingredienserna. Allt fanns hemma - utom jordnötter! Och det var för sent och mörkt och kallt för att gå iväg och handla. Synd, för jag var verkligen inspirerad. Har varit inspirerad hela dagen faktiskt, massor har blivit gjort.

Matbröd kan jag inte baka. Har försökt ett antal gånger men det blir aldrig riktigt bra. Däremot kaffebröd...det har jag känsla för. Förr bakade jag bullar minst en gång i veckan. Frös in och tog fram färska varje dag. Åt ibland bullar till frukost. Tre-fyra varma kanelbullar. Yes, det är sant. Om jag skulle äta så mycket bullar nu, vad skulle hända med vikten? Tror jag skulle gå upp ett kilo i veckan, nej det räcker nog inte. Ett kilo om dagen snarare.
Förut, för sådär en 20 år sen, var det lätt att hålla vikten. Det är en av dom ganska många saker som var bättre förr. Usch, nu måste jag göra några situps!

Inga kommentarer: