torsdag 10 februari 2011

Oh My God

Oh My God (som dom sjöng, och ska sjunga även denna vecka, i Melodifestivalen) - det snöar! Och ska snöa ännu mer. Och bli kallt, ännu kallare. Neeej! HUR kan den här vintern vara en konsekvens av den globala uppvärmningen? Måste man inte snart sätta citationstecken runt det?

Efter tips från bloggveteranen Tofflan igår håller jag på och taggar mina blogginlägg. Sätter etiketter så man kan söka på ämnen och områden, t.ex inlägg som handlar om vinter, vänner, TV, politik eller annat som engagerar mig. Vi pratade också en del om antalet läsare. Hur viktigt är det att ha många sådana? Först tänkte jag att det självklart är kul att ha så många läsare som möjligt, men vid närmare eftertanke undrar jag. Ju mer offentlig man blir på nätet, desto mer sannolikt att man råkar ut för "troll", alltså elakingar eller i vissa fall rent sjuka personer som skickar hatiska kommentarer och beter sig. Och det vill jag ju inte. Så jag avvaktar med att registrera mig på bloggportaler och liknande. Min blogg får växa långsamt tills vidare.:-)

I övrigt är jag lite omtumlad just nu, rentav bestört, efter att ha fått reda på vissa upprörande nyheter som rör närstående personer och som jag inte vill skriva om här. Och precis innan dess fick jag höra ett jättepositivt besked från en helt annan närstående. Från vitt till svart, från disaster till triumf, från plusgrader till minus, från barmark till snö...Oh My God - det är denna förmiddags grundkänsla. Hoppas kunna skingra den med en inköpstur till Kvarnen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Uff, jobbiga besked låter inte bra!!! Själv känner jag mig ful, men glad idag! Vi är i Himlen, blir säkert insnöade. I kväll ska vi fira en 20åring.

Man ska inte skriva om vad som helst på sin blogg. På WordPress, där jag bloggar, kan man skriva under lösenord - lösenordet kan man ge till dem man vill och så kan vissa utvalda få läsa. Men man kan också skriva privat. Då kan bara man själv läsa. Det är skönt ibland när man vill skriva av sig.