onsdag 23 februari 2011

Isrosor, räkningar och jobb


Isrosor på fönstret, -19,7° - say no more... Men den här vintern är kanske vår beskärda del av "jobbigt", och det är ju väldigt lindrigt i jämförelse med det mesta som händer i världen.

Jag har lagt in månadens räkningar för betalning. Både dagstidning och hemförsäkring, så det blev lite mer än vanligt. Nu väntar andra plikter framför datorn.
Visst skulle det vara härligt att kunna gå ut och ta en riktig långpromenad, att gå i rask takt en timme eller så, men jag vägrar. Tror dock att det vore mycket nyttigt för lungor, ben och allt möjligt annat. Kanske, kanske går jag till Kvarnen och handlar på eftermiddagen - om det blir lite varmare förstås.

Jag ska också ladda inför kvällen, när jag ska till Monic A:s studio och prata om astrologi inför en liten grupp kvinnor. Har varit där två gånger tidigare, och det var väldigt trevligt. Jag gillar att prata om sånt jag kan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas pratet går bra! Du ger ett lugnt och stabilt intryck, så det gör det säkert.
Jag fick skrapa sovrumsfönstret på insidan i morse, det var is där...

Monica Hortell sa...

Tack. Det brukar funka bra.:-) Men is på INSIDAN av fönstret...horror!