tisdag 15 februari 2011

TV

SVT har ökat sina tittarsiffror. Inte så förvånande egentligen. Dels har dom säkra kort som Melodifestivalen, På spåret etc., dels har dom sportsändningar som överglänser dom andra kanalernas. Nu håller ju TV4 på och roffar åt sig mer och mer sport - tyvärr, för då blir det inte lika roligt att titta på det längre, och anledningen är förstås reklamen. Just bristen på, nej jag menar förstås friheten från, reklam gör ibland att jag zappar över till ettan eller tvåan och fastnar där, trots att jag från började tittade på en annan kanal. Jag orkar inte med reklamen längre! Det är för mycket, för ofta, för aggressivt.

Varför kan dom inte ha som på bio? Stora reklamsjok före/efter programmen, och så fick man se det man vill i lugn och ro, utan att störa hjärnan med ständiga avbrott.

Ettans nya engelska serie Downton Abbey verkar för övrigt väldigt bra. Jag missade första avsnittet när det sändes, men har precis kollat det på SVT Play. Länge sedan jag såg något så helgjutet.




Inte ens engelska serier är ju alltid bra numera, men något så här lovande har som sagt inte sänts på länge. Jag kommer definitivt att se varje avsnitt!

3 kommentarer:

bia sa...

TV är härligt! Testing, testing!

Anonym sa...

Jag tycker också att SvT har blivit bättre. Programmen är bättre - med vissa undantag. När jag kikar på min TV-vecka ser jag ju att de allra flesat program jag glor på går på SvT. Så var det INTE för nåt år sen.

Monica Hortell sa...

En intressant och bra tendens är det verkligen.