fredag 18 februari 2011

Trevlig fredagkväll

Träffade Ingela på Katalin vid 17.30. Älskade K. var kvar i sin ateljé och försökte få skapandet att flöda fritt. I och jag delade på en flaska vin, åt mandlar och oliver och pratade. Trevligt. Jag tycker om att gå ut relativt tidigt, helst innan det har blivit mörkt. Och det är härligt när ett ställe är nästan helt knökfullt innan kvällen ens har börjat. Mycket after work, väldigt blandad publik, hur lättsamt som helst.

Sen cyklade I hem, via en pizzeria, till sonen som väntade ivrigt, och jag gick hem till konstnären. Tänkte, när jag promenerade dom få kvarteren hem, att det är nog, om jag måste gissa, -15,1°. Det var -14,1! Undrar var jag fick den där lilla 1-decimalen från...

Nu har vi sett Let´s Dance. Underlig tävling på många sätt.

Inga kommentarer: