onsdag 9 februari 2011

Påver middag och goda viner

Efter gårdagens utsvävningar bestämde jag mig för att äta en något påvrare middag idag. En märklig blandning av lättstekt spenat, hyvlad parmesan, rökt lax, rosmarinskinka och några cocktailtomater.



Att steka färsk spenat i smör (man kan pressa i lite vitlök också) blir jättegott! Och passar till allt.

Cocktailtomaterna var den här måltidens enda association till alkohol. Däremot fick jag en vinleverans från Vinstocken som verkar lovande. Dessa flaskor x 2.


Nu är jag välförsedd och behöver inte köpa rödvin på, ja, hur länge räcker förrådet? Ett bra tag i alla fall. Alla dom här vinerna verkar hur goda som helst och kostar därefter, så det är ju inget man strööppnar  och slödricker framför TV:n direkt. Men det är definitivt anledning att fortsätta bjuda hem folk på middag!

Jag är fortfarande fascinerad över det här att man beställer vin på nätet och får det fraktat hem till dörren, och att det är helt lagligt. Av någon anledning känns det roligare än att gå och köpa själv. Kanske är det bara nyhetens behag...

5 kommentarer:

Anonym sa...

När ska jag komma??? ;-)

Monica Hortell sa...

Snart, snart! :-D

Anonym sa...

Spenat är faktist vanvettigt gott ! Jag har just hafi det i pastasåse med lax och massor av vitlök :)

// Fruhatt

Anonym sa...

Vi kan ta med Fru Hatt, hon är en av de snälla bloggläsarna! :D

Monica Hortell sa...

Ja, Fru Hatt verkar trevlig..:-)