onsdag 9 februari 2011

Mogna bananer

Jag gillar bananer - dom är liksom en blandning mellan frukt och mat. Men dom mognar så fort! Förr kunde man köpa en klase lagom mogna och gula, och efter tre-fyra dagar var dom fortfarande okej. Nu köper man dom ganska gröna - nästa dag är dom knallgula och dagen därpå har dom bruna prickar och smakar lite unket. Alltså gör dom nånting med bananer som dom inte gjorde förut. Preparerar med kemiskt snabbmogningsmedel, kan man misstänka. Det tråkiga med det är att man bara kan köpa två åt gången. Det har blivit som att köpa en känslig färskvara. Det borde nån matjournalist skriva om!


Idag dristade jag mig till att att inhandla hela tre stycken. Dom är grönare i verkligheten än på bild. Imorgon är allt det gröna borta.
Lägg märke till det vackra orangefärgade underlaget - årets PPM-kuvert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snigg bild!:D
Jag äter bara gröna bananer så det blir ett fasligt springande till Tokerian om jag är inne i en banan-period! :D

Monica Hortell sa...

Snigg är ett kul ord!
Ja, om du bara äter gröna bananer (aj, svårsmält!) kan du ju nästan bara köpa en om dagen!