torsdag 17 februari 2011

Söt liten spelare

Det var skönt att komma ut en sväng, och jag kände mig pigg och effektiv. Väldigt lite folk på stan.
I alla fall så köpte jag verkligen en iPod. Min gamla håller inte laddningen, och Apple har nu gjort det så fiffigt (för dom själva) så man byter inte batteri när det gamla är slut, utan man köper en helt ny spelare för, i det här fallet, 1.595 pix. Det var alltså större delen av förtjänsten från mina sålda mynt, men det hade jag ju redan bestämt.

Det går att byta batteri på en gammal iPod. Man får skicka efter det för 500:- och mottar sedan instruktioner via nätet. Inget som rekommenderas. För man måste göra det själv, och det innebär ju att skruva isär elektronik - alltså köper man hellre en ny.

Dom här nya är så söta också, så det väcker väl habegäret hos vem som helst. Jättesmå, väger ingenting, finns i ett antal färger. Jag tänkte förstås köpa en blå, som jag alltid gör om det inte finns turkos, men jag ändrade mig i sista stund och tog en orange, eller guldfärgad som jag tycker att den är.



Nu återstår att packa upp den och lägga in all musik från min dator. Och först ska den laddas, ställas in så det blir rätt språk, tid etc. Ibland kan dom där små tekniska pysselsakerna ta emot väldigt mycket. Jag vill att allt ska vara klart och fungera genast. Nån konstig spärr jag har där. För det är ju dumt om nyköpta prylar blir liggande bara för att jag inte orkar göra några enkla åtgärder. Kanske är jag rädd att det ska vara krångligt eller inte fungera alls, men det har aldrig hänt hittills i alla fall. Hoppas det inte gör det nu heller...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Turkos är ingen färg och orange rules! Bra val! :D

Monica Hortell sa...

Turkos är till och med Årets färg, och det var den även förra året, intressant nog. Den kan nog till och med bli Alla års färg. Jag är ganska säker på att det blr så...:-D