måndag 28 februari 2011

Frukost på stan

Idag var jag tidigt ute på stan. Träffade Monic för en fika, eller i mitt fall var det frukost. Vi pratade en del om skrivande bland annat. Det är kul att göra urbana saker. Och kul att vara ute innan alla andra är det. Ingen lunchrusning har börjat, på caféerna är det nästan folktomt, det är behagligt och vilsamt. Något jag inte gillar är nämligen att stå i kö för att äta. Ja, en glasskiosk på sommaren kan jag väl köa vid, men caféer och restauranger - där ska man kunna gå rakt in. Dom gånger jag äter lunch ute vill jag alltså komma antingen väldigt tidigt eller väldigt sent, eller också ska det vara bordsservering. Annars är det bara stressande. Hur som helst, på Café Linne rådde ingen direkt stress på förmiddagen. Det var inte heller kallt, vilken man annars kan tro när man ser den här bilden.


När jag gick hem märkte jag att ljuset har blivit annorlunda. Det är liksom högre och...ljusare. Väldigt lovande känns det. Och i butikerna finns färgglada kläder, bara en sån sak!

Inga kommentarer: