tisdag 1 februari 2011

Tvåmånadersjubileum

Det är exakt två månader sedan jag började blogga. Det har gått bättre än jag trodde, nästan blivit ett behov. Annars brukar jag tröttna rätt fort på saker, det smyger sig in plikt och tvång och så rinner det ut i sanden. Men det här rullar på hyfsat, so far.
Så jättemånga läsare har jag inte, men det tycks finnas en stadig skara i alla fall.
En anledning till att jag bloggar är att jag också själv vill se vad jag skriver och hur. Det är nyttigt att formulera sina tankar och oerhört befriande att ett inlägg kan vara hur långt eller kort som helst.

Idag har det småregnat, hurra hurra! Visst blir det grått och fult ute, men alternativet är att ju att snön skulle ligga kvar för alltid! Om nu eländet måste komma ner, så måste det ju också smälta undan, och ju förr desto bättre. Att gnistrande isvinter över en dag ska förvandlas till skir vår med gröna gräsmattor, nej det lär aldrig inträffa. Blir det snö så blir det slask. Så är det, vinterälskare!

Jag har nyss ätit några smörgåsar med ägg och kaviar. Ska jag betrakta det som kvällens middag månne? Har en känsla av att det kommer att bli så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag har bloggat i två år i mitten av maj 2009. Trodde inte heller att jag skulle fortsätta nån längre stund...

Middagen låter lite torftig, hörru...

Monica Hortell sa...

Middagen var verkligen jättetorftig, det var en "middag". Men det känns på nåt sätt rättvist efter helgens superlyxmåltider.