söndag 6 februari 2011

Mina söndagsplaner

Alldeles knallbå himmel. Lugnt ute. typisk söndag. Jag ser fram emot en bra dag. Har en del jobb att göra, ett horoskop till tidningen Free, och tänkte också satsa på viss städning. Solen gör det lättare att se t.ex. fettfläckar på köksskåpen, så dom ska jag nu identifiera och avlägsna. Tyvärr syns också allt damm som yr omkring, men det är inte så mycket att göra åt.
Ja, så spelar Liverpool mot Chelsea, och den matchen tänker jag titta på.
Möjligen tar jag också en promenad. Det börjar kännas viktigt med frisk luft, det har ju inte blivit så stora doser av den varan under den här vintern.

Det är lite dagen efter-stämning i tidningarna. Och då handlar det förstås om dagen efter Melodifestivalen. Jag tycker det var helt okej med dom låtar som gick vidare, och det ska bli kul att se fortsättningen.

Den UNT-rubrik som jag fastnade för idag var i alla fall: "Kvinna rev fyllo". Alltså, jaha. Och i den lilla, lilla artikeln står det att två personer hamnat i bråk under en fest, kvinnan rev mannen och dom togs in för tillnyktring. Båda var väl fyllon i det läget kan man tänka. Underlig liten nyhet hur som helst. "Varg rev fårflock" - en sån rubrik kan man mer förstå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, jag har inte hunnit läsa dagens UNT än, för den är i stan och jag är i Himlen, men jag undrar vad det är för rubriksättare på lokalblaskan...

Monica Hortell sa...

Man undrar, verkligen. Just den här rubriken var nog i nättidningen, men ändå...